Sport is de werkgroep die voor uw fysieke activiteit aan het unief zorgt. Hetzij om te ontspannen na lange lesuren, of om de pintjes die je de vooravond in ons Kaffee hebt gedegusteerd uit te zweten. Een beetje beweging kan nooit kwaad! Daarvoor bieden wij je de volgende activiteiten aan:

• Een skireis en een surfreis aan heel democratische prijzen.
  • De 24 urenloop
  • Zaalvoetbal (mannen en vrouwen), veldvoetbal (m) en basketbal (m) in de Interfacultaire Beker
  • De Max Beker zaalvoetbalcompetitie (intrafacultair)

Skireis 2016

Ook dit jaar gaat Politika in samenwerking met Snowblend voor een weekje de ondergesneeuwde bergen in. Dit jaar gaan we het fameuze skigebied Valmeinier met onveilig maken van 29 januari tem 7 februari.

Wat mag je allemaal van ons verwachten?

• De busreis heen en terug
  • Verblijf in appartement
  • Skipas voor 6 dagen
  • Begeleiding van (professionele) Snowblend monitoren
  • Snowblend extra’s (gratis t-shirt, elke dag gratis après-ski, thema feestjes)
  • Verblijfstaxen, reservatiekosten en fooien

Dit allemaal voor een mooie prijs van €399.

Wil je dus even terug tot rust komen en een beetje afkoelen (letterlijk) na een vermoeiende examenperiode aarzel dan zeker niet en schrijf je nu in!

PS Ook mensen van buiten Politika en zelfs buiten Leuven zijn zeer welkom!

Surfreis

Politika surfreis 2015: Loredo
Verslag

Vorig jaar vond onze jaarlijkse surf vakantie plaats in Loredo (Spanje). Na een busrit van ongeveer 15 uur kwamen we aan op de camping. Een surfcamp, ja. Maar zonder zand en met sheddies (houten tenten) in plaats van tenten. Veel meer comfortabel dan het vaak is dus! Een heel enthousiaste crew van Surfblend heeft ons daar verwelkomd met een korte speech. Daarna zijn we op het strand gaan liggen voor een heel intensieve zonnensessie.

Voor degenen die surflessen of –gerief hadden gereserveerd begon de week met een kalme zee. Tijdens de eerste twee dagen hebben ze van golven die net groot genoeg (dus perfect voor de beginners) waren om te surfen. In de tweede helft van de week is het surfen wat spectaculairder geworden met golven van 2 à 3 meters hoog. De surfcontest die Surfblend organiseerde op de laatste dag was dan ook echt show!

Naast het surfen waren er veel activiteiten te doen op het strand en op de camping. Beachvolley, skateboarden, skimboarden, american football, frisbeeën, strand tennis, in het stad/op het strand wandelen, zonnen, chillen, chillen en chillen! Oh ja… En feesteeeeeeen!

Surfblend had 2 uitstappen voor ons georganiseerd. De eerste vond plaats in Santander waar we eerst in het stad werden vrijgelaten om te bezoeken en om de befaamde ijsjes van Santander te degusteren. Achteraf zijn me met z’n allen op discotheek geweest. Cheap cocktails en zicht op de zee waren de ingrediënten die deze uitstap nog leuker maakten. De tweede uitstap was gewoonweg zalig: een boat party! We hebben iets meer dan twee uur al varend op de party boat gefeest.

Naast de feestjes van Surfblend konden we elke avond naar de Freddie’s gaan, een lokaal café waar de sfeer altijd gegarandeerd was. Het was superfijn om daar met spanjaarden te gaan feesten met goedkope drank!

Deze vakantie was een van de besten ooit en echt veel te kort! Volgend jaar nog es!

Politika surfreis 2015: Moilets
Verslag

Voor de jaarlijkse surfreis van Politika werd dit jaar gekozen voor Moilets (Frankrijk). Samen met een aantal andere Leuvense kringen werden we door de SurfBlend bussen opgehaald in Leuven en vertrokken we naar wat later een van de betere vakanties ooit zou blijken.

Na een busrit van 10 à 11 uur kwamen we dan eindelijk aan in het dorpje van Moilets. Onze bagage werd opgehaald voor de organisatie en wij vertrokken met de hele groep te voet naar onze camping. Na een wandeling van een kleine 15 min. kwamen we aan aan onze camping. Mijn eerste gedachte was: “Sand, sand everywhere! So much sand.” Onze camping was namelijk gepositioneerd tussen de duinen. Dit betekende wel dat na een wandeling van een kleine 5 minuten we al bij de zee waren.

We werden onthaald met een stevig ontbijt waarna we verdeeld werden over de tenten. Na het uitpakken vertrokken we meteen naar het strand. Het weer was zalig, de zon brandde en er waaide een windje die de temperatuur dragelijk maakte. Hier op het strand brachten we de rest van de dag door. Rond 6 uur vertrokken we dan terug naar de camping om ons te douchen en ons klaar te maken voor het avondeten (zo zag trouwens elke volgende dag van onze vakantie eruit).

Na het avondeten, wat elke dag trouwens ongelooflijk lekker was, begon het feestgedeelte van de dag. De vroege uurtjes van de avond brachten we door op de camping met onze vrienden. Bier aan de bar werd verkocht aan €1.25, de rest snappen jullie zelf wel. Na het sluiten van de bar om 22.30 vertrokken we dan naar het centrum van het dorpje om te feesten in de bars en cafés. Dit was natuurlijk ook zeer leuk maar we waren het er allemaal over eens dat chillen op de camping of op het strand met vrienden toch nog altijd veel beter was.

Om de dagelijkse sleur van de perfecte vakantie te verbreken vertrokken we dinsdag naar San Sebastián, een standje in Spanje. Na daar een paar uurtjes rondgelopen te hebben en genoten te hebben van de plaatselijke specialiteit, tapas, vertrokken we met de hele groep naar een discotheek. Ik en een aantal vrienden waren zo slim geweest om eerst een aantal inkopen te doen, zodat we, voor dat we de discotheek binnengingen, een aantal uurtjes aan het strand naast de discotheek hebben doorgebracht. Deze avond zit zonder twijfel in de top 3 van de ooit-beleefde-avonden-in-mijn-leven. En dit allemaal nog voor we de discotheek binnen waren. Aangezien we nog een terug weg van 2 uur voor ons hadden, werden we om 1 uur allemaal verzameld en gingen we met de hele groep terug naar de bussen. Maar zelfs op dit vroeg uur was mijn avond meer dan geslaagd.

De volgende dagen volgden alweer hetzelfde recept voor een perfecte vakantie: opstaan, ontbijten, strand, beach volley, frisbee, douchen, eten, feesten. Het was gewoonweg PER-FECT!

Ahja, bijna vergeten, er werd ook wel eens af en toe gesurft.